Technology

Lurwah of Hackerspace Arnheim converted his blender into a mini POV. It looks extra crispy from the top!

16 thoughts on “Blender POV

  1. as a POV oddity of my own i expected this to be about the 3D (ray-tracing) software “Blender”; that is, when did POV (point of view) become default to persistence-of-vision?  i think we’ve arrived at a TLA hash collision crisis (or HCC (“nah, 17576 is more than enough to last us”  …well i suppose if XQW is as likely as RAS))

  2. as a POV oddity of my own i expected this to be about the 3D (ray-tracing) software “Blender”; that is, when did POV (point of view) become default to persistence-of-vision?  i think we’ve arrived at a TLA hash collision crisis (or HCC (“nah, 17576 is more than enough to last us”  …well i suppose if XQW is as likely as RAS))

  3. as a POV oddity of my own i expected this to be about the 3D (ray-tracing) software “Blender”; that is, when did POV (point of view) become default to persistence-of-vision?  i think we’ve arrived at a TLA hash collision crisis (or HCC (“nah, 17576 is more than enough to last us”  …well i suppose if XQW is as likely as RAS))

    1. That was my exact same thought. Although Blender is a form of POV so it didn’t make too much sense.

      That’s got to be the quietest blender on the world. I thought there was no sound until he popped the top on.

        1. Not just a fan motor, he’s simply taken an existing cheap POV fan (has an LED strip in the flexible plastic fan blades that create the coloured patterns you see in the video), and shoved it into a blender, and wired up the switch.

          The final result neither blows air, nor blends food, and doesn’t produce any interesting POV effects that you wouldn’t be able to get with an unmodified POV fan.

          hmmmm….

          1. Hi,
            It was your anticipation that made this bLEnDer more than it was ever supposed to be. Yes, it’s a quick and easy build, but that was the point. It’s an example for the Hacktivity at our space, where you take cheap electronics and hack them in creative ways.
            It is my believe that not every build should have to be a three month project; sometimes you just have to get (someone) going and start and finish a project in one day or evening.
            I shared this small project project because I had a lot of fun building it and the result was surprisingly good for one-two hours work. It would seem John Baichtal agrees…

            Thanks for your comments and if this in anyway inspires you to start smaller projects: please share!

            (BTW is the “hmmm” a “meh” or some sort of in-joke?)

Comments are closed.

Tagged

My interests include writing, electronics, RPGs, scifi, hackers & hackerspaces, 3D printing, building sets & toys. @johnbaichtal nerdage.net

View more articles by John Baichtal